دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 11:45

تعیین وظایف سازمان محیط زیست برای مقابله با تولید امواج غیرمجاز/ جریمه نقدی 50 تا 200 میلیون ریالی برای متخلفان

مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف به همکاری با سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات برای پیشگیری از انتشار امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز کرد.
کد خبر : 172609

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _ سه شنبه 29 فروردین_ و در جریان بررسی لایحه هوای پاک، مادده 30 آن را با 161 رای موافق از 236 نماینده حاضر تصویب کردند.


در این ماده لایحه آمده است، سازمان مکلف است با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به جلوگیری از انتشار کلیه امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز اقدام و به‌منظور حصول اطمینان از عدم افزایش میزان و شدت امواج و پرتوهای یون‌ساز و غیریو‌ن‌ساز از حدود مجاز تعیین‌شده در هوای آزاد، شبکه پایش مربوط را راه‌اندازی نماید.


اشخاص حقیقی و حقوقی که حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده را رعایت ننمایند؛برای اولین‌بار به 50 میلیون تا200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و درصورت تکرار علاوه بر پرداخت حداکثر جریمه نقدی، به ضبط اموال و تجهیزات مرتبط نیز محکوم می‌شوند.


در تبصره این ماده آمده است: حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده توسط سازمان انرژی اتمی ایران و با همکاری مشترک سازمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تعیین می‌شود و به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته